Uniqlo’nun sahibi kârını artırdı, tüm yıl görünümünü yükseltti
Uniqlo giyim markasının ana şirketi Fast Retailing Co. güçlü yurtiçi satışlarının mali performansını güçlendirmesiyle üçüncü çeyrek faaliyet kârının %29 arttığını bildirdi.
Şirketin 31 Mayıs’ta sona eren üç aylık dönemdeki kârı, geçen yılın aynı dönemindeki 112,5 milyar yen seviyesinden 144,7 milyar yene (894,81 milyon $) ulaştı. Bu sonuç, altı analistten oluşan bir grup tarafından öngörülen 127,1 milyar yenlik konsensüs tahminini aştı.
Fast Retailing, güçlü çeyrek sonuçlarına cevaben, daha önce 450 milyar yen olarak tahmin ettiği tüm yıl kar tahminini 475 milyar yen olarak yukarı yönlü revize etti. Şirketin başarısı kısmen 38 yılın en düşük seviyesine gerileyen yenin değer kaybetmesine ve Fast Retailing’in Japonya dışındaki satışlarının değerinin artmasına bağlanabilir.
Perakendeci, yüksek kaliteli ancak uygun fiyatlı giyim ürünleriyle tanınmaktadır ve Büyük Çin, Kuzey Amerika ve Avrupa gibi kilit pazarlarda aktif olarak genişleme peşindedir. Bu strateji, pandemi sonrası ortamda birçok kişinin lüks mallar yerine değere dayalı satın alımları tercih etmesiyle tüketici tercihlerindeki değişimle uyumludur.
Agresif büyüme stratejisine rağmen Fast Retailing, dokuz aylık dönemde Büyük Çin operasyonlarında gelirde düşüş ve kârda önemli bir azalma kaydetti. Bu durum kısmen bir önceki yılki güçlü performanstan ve bölgedeki tüketici harcamalarındaki yavaşlamadan kaynaklandı.
Fast Retailing’in hisse senedi piyasasındaki performansı, Nikkei endeksinde görülen kazançlara paralel olarak hisselerinin yılbaşından bu yana yaklaşık %26 artmasıyla daha geniş piyasa eğilimlerini yansıttı.
Şirketin mali raporunda kullanılan döviz kuru 1$ – 161,7100 yen.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.